Piaţa locală de îmbrăcăminte rămâne extrem de fragmentată, în contextul în care circa 50% dintre vânzări au loc în pieţe, cu diferențe majore între zona rurală și cea urbană. Potrivit unui studiu Euromonitor, grupul Inditex (care are în România opt branduri, în frunte cu Zara), suedezii de H&M şi olandezii de la C&A domină piaţa de modă. Şi în cazul retailului de pantofi şi al celui de echipamente sportive, regulile sunt făcute în special de branduri străine. Un singur nume local - Otter - îşi face loc în topul pieţei de încălţăminte, între o companie nemţească (Deichman) şi una poloneză (CCC). „În Capitală, vânzările de haine se realizează în principal la mall şi mai puţin în centre comerciale, în timp ce în restul oraşelor mari principala destinaţie de cumpărături sunt parcurile de retail. Vânzările stradale sunt practic inexistente“, potrivit unui studiu Euromonitor. Românii au cheltuit anul trecut 16 miliarde lei pe haine, pantofi şi articole sportive.