Fiecare prestator de servicii depinde, la rândul său, de proprii furnizori, cărora trebuie să le achite serviciilor oferite. Este şi cazul SC RAJA SA Constanţa, care plăteşte, lunar, contravaloarea facturilor pentru menţinerea sistemului de alimentare cu apă la parametrii optimi de funcţionare (energie, reparaţii, avarii, combustibil, tratarea şi exploatarea surselor de subteran etc). „Pentru a putea face faţă tuturor acestor cheltuieli, la care se adaugă şi efortul investiţional de peste 74 milioane euro din cadrul Programului Operaţional Sectorial de Mediu, RAJA Constanţa şi-a luat toate măsurile legale ce se impun în vederea recuperării creanţelor de la abonaţii rău-platnici şi sancţionării consumatorilor frauduloşi”, a declarat purtătorul de cuvânt din cadrul societăţii, Irina Oprea. Prin urmare, reprezentanţii juridici întreprind, permanent, demersurile legale necesare (avizări, convocări la conciliere, eşalonări, notificări prin executor) în vederea recuperării debitelor de la utilizatorii restanţieri. În cazul în care toate aceste demersuri nu aduc rezultatul scontat, abonaţii restanţieri sunt debranşaţi de la sistemul de alimentare cu apă. Reprezentanţii Corpului de Control din cadrul RAJA efectuează, zilnic, zeci de controale la abonaţi. „Numai de la începutul acestui sezon estival şi până acum, echipele Corpului de Control au depistat, în urma acţiunilor de verificare, 76 de cazuri de furturi de apă - branşamente clandestine/ilegale sau intervenţii neautorizate asupra aparatelor de măsură (sigilii rupte/contoare sparte sau demontate)”, a adăugat Irina Oprea.
PLÂNGERE PENALĂ Printre abonaţii agenţi economici prinşi că furau apă se numără Clubul Megalos, Terasa Bellagio, Restaurantul Marco Polo. Pe lângă aceştia, au mai fost depistaţi şi alţi zeci de abonaţi particulari/gospodării individuale din localităţile Băneasa, Cobadin, Valea Dacilor, Valu lui Traian, Pietreni, Tătaru, Zorile, Negru Vodă, Adamclisi, Amzacea, Chirnogeni, Topraisar, Comana, Costineşti, Ciocârlia, Viişoara, Osmancea şi Aliman. Pe lângă debranşarea de la sistemul public de alimentare cu apă, respectivii abonaţi au fost sancţionaţi şi financiar, cu contravaloarea pierderilor constatate în sistem pauşal şi plata apei retroactiv pe 18 luni. Mai mult, pentru că în conformitate cu Codul Penal acţiunea de furt calificat se pedepseşte cu închisoarea, pentru cei prinşi pe picior greşit, RAJA a formulat plângeri penale. „Subliniem, încă o dată, necesitatea respectării legalităţii în cazul alimentării cu apă potabilă şi canalizare, de către toţi abonaţii, indiferent de statutul juridic – gospodării individuale sau agenţi economici şi indiferent de locaţie – municipiul Constanţa sau judeţ”, a mai spus Irina Oprea.