Un număr de 68 de posturi de conducere vor dispărea din noua organigramă a Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), care va intra în vigoare pe data de 9 mai. ”Am avut niște semnale foarte clare, având în vedere evoluția CNADNR din trecut, că lucrurile nu funcționau acolo cum trebuie și cauzele pe care le-am identificat au fost multiple. Una dintre primele cauze o reprezintă o structură de conducere foarte ramificată și foarte lungă și, din acest motiv, ineficientă. (...) Soluțiile au venit și ele de la sine: pentru structura arborescentă, soluția a fost reducerea acelor persoane, poziții care nu-și găseau utilitatea în companie și care mai mult îngreunau lanțul de decizie”, a spus ministrul Transporturilor, Dan Costescu. Ministrul a precizat că, la nivel central, din 110 posturi de conducere vor rămâne 103, iar din direcțiile regionale se reduc 61 de poziții de conducere.
BLOCAJE DIN CAUZA NUMĂRULUI MARE DE ȘEFI CNADNR
recunoaște că, la sfârșitul anului 2015, se înregistrau anumite blocaje tehnico-economice ale proiectelor aflate în derulare, unul din motivele care duceau la acele blocaje fiind chiar numărul mare de șefi. ”Conducerea a analizat cauzele care au determinat aceste deficiențe și a constatat existența unui număr mare de personal cu funcții de conducere, dublarea nejustificată a unor atribuții și responsabilități, lipsa unei structuri de monitorizare a proiectelor, o activitate limitată în domeniul controlului, lipsa unui departament specializat în proiectare și cercetare, insuficiența numărului de Unități de Implementare atât pentru autostrăzi, cât și pentru drumurile naționale, transparentizarea incipientă a procesului și mecanismului decizional și de conducere”, spun reprezentanții companiei, într-un comunicat. Directorul general al CNADNR, Cătălin Homor, a spus că acele 68 de persoane care își vor pierde posturile de conducere nu vor fi disponibilizate. ”Cei 68 nu vor mai avea posturi de conducere și vor merge în eșalonul forței de muncă, vor fi simpli ingineri, simpli economiști și vor pune umărul la realizarea producției. De exemplu, două compartimente au fost comasate și un post de conducere dispare”, a explicat Homor. Ministrul Transporturilor a ținut să dea asigurări că nu a fost vizată reducerea de personal, ci creșterea capacității de implementare și a apreciat că va fi vizibilă îmbunătățirea activității în companie. În plus, el a precizat că se vor angaja specialiști în CNADNR, în perioada următoare. Potrivit acestuia, structurile din CNADNR nu numai că erau încărcate cu funcții de conducere despre care spune că sunt suplimentare și inutile, ci aveau și falși specialiști, care nu aveau precizate obiectivele. ”Cu această nouă organigramă, CNADNR poate trece într-o nouă etapă, în care accentul să fie pus pe rezultate. Consider că odată cu intrarea în vigoare a organigramei vom reuși să relansăm managementul companiei, care să poată fi văzut prin proiecte finalizate”, a declarat Homor.