Zeci de doctori audiaţi de poliţie, în cazul morţii lui Michael Jackson

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Zeci de doctori audiaţi de poliţie, în cazul morţii lui Michael Jackson

Monden 17 Iulie 2009 / 00:00 545 accesări

Rapoarte contradictorii legate de moartea lui Michael Jackson au apărut în presa americană. Site-ul TMZ scrie că poliţia tratează cazul ca fiind omucidere. Jurnaliştii citează mai multe surse din cadrul poliţiei din Los Angeles care arată că investigaţia se îndreaptă spre verdictul de crimă. De altfel, cînd membrii familiei lui Michael Jackson au sugerat că acesta şi-a găsit sfîrşitul într-o manieră suspectă şi cei mai înfocaţi fani erau sceptici. Mai întîi, Joe Jackson a reclamat “nereguli”, apoi, sora starului, LaToya, a dat vina pe un anturaj tenebros care l-ar fi ucis pentru bani. La trei săptămîni după deces, există chiar mai multe întrebări, după ce s-a scris că poliţia a concluzionat că circumstanţele morţii lui Michael Jackson ar putea conduce spre un verdict de crimă. Principalii suspecţi sînt un grup de doctori, din care unul sau mai mulţi au mers mai departe decît de a oferi vedetei cîteva pastile în plus.

Mai mulţi ofiţeri au arătat că Michael Jackson a fost ucis de un anestezic, Propofol, care este atît de puternic încît ar trebui folosit doar în spitale, în condiţii foarte stricte, sub control permanent şi monitorizarea activităţii inimii. Sedativul este administrat intravenos şi i-a fost dat cîntăreţului pentru a-l ajuta să doarmă, deoarece suferea de insomnie cronică. Unul din doctorii lui Michael Jackson, Arnold Klein, despre care se spune că nu este suspect în administrarea Propofol, a declarat pentru CNN că vedeta îl folosea cu un anestezist, pentru a-l ajuta să doarmă, deşi i-a spus că este o nebunie totală. Poliţia mai anchetează şi modul în care au fost prescrise medicamentele, după ce mai mulţi membri ai staff-ului lui Michael Jackson s-au plîns că numele lor au fost folosite pentru a obţine reţete. Poliţia din Los Angeles a refuzat să comenteze aceste aspecte, dar un oficial arăta că detectivii aşteaptă examenul toxicologic.

Pe de altă parte, ABC News a prezentat poze tulburătoare cu Michael Jackson. În fotografii pot fi observate răni şi urme de ace pe picioarele megastarului. Experţii susţin că rănile ar fi o consecinţă a utilizării în exces a perfuziilor şi a bolii de care suferea artistul, vitiligo. “În aceste fotografii, pot fi observate urme de necroză în partea de jos a piciorului. Probabil că acestea provin de la perfuziile făcute”, a declarat Debra Jaliman, purtătoarea de cuvînt a Academiei Americane de Dermatologie. Pozele au fost realizate în anul 2002. Pe lîngă semnele clare ale bolii de care suferea Michael Jackson, pe piciorul drept poată fi văzută o rană care, potrivit medicului dermatolog, ar fi rezultatul intrării în contact cu un lichid caustic, care schimbă culoarea pielii.

Împărţirea averii starului s-ar putea dovedi mai anevoiasă decît pare. S-ar părea că Michael Jackson ar fi avut un fiu nelegitim, în urma unei aventuri de o noapte cu o norvegiană. Acesta a fost identificat drept Omer Bhatti, în vîrstă de 24 de ani. Megastarul ar fi făcut cunoştinţă cu fiul său în 1996, în Tunisia. Cei doi s-au împrietenit şi au locuit împreună, o perioadă de timp, la vila Neverland. Se pare că Michael Jackson a preferat să-l ţină departe de presă pe Omer, motiv pentru care ar fi angajat două persoane care să aibă grijă de fiul său. Omer a fost devastat de moartea regelui pop. Băiatul a refuzat să facă declaraţii referitoare la decesul acestuia, fiind însă hotărît să afle dacă este fiul biologic al megastarului, prin intermediul testelor ADN.

Imagini din în timpul accidentului din \'84, difuzate în premieră

Înregistrarea video a accidentului suferit de Michael Jackson în 1984, în timpul filmărilor pentru o reclamă Pepsi, cînd părul i-a luat foc din cauza unor dispozitive pirotehnice defecte, a fost făcută publică în premieră, după 25 de ani. Aceasta prezintă în detaliu ceea ce s-a petrecut în acel moment pe platourile de filmare. Reclama pentru compania Pepsi a fost filmată în studiourile Shrine Auditorium din Los Angeles, pe 27 ianuarie 1984. În timpul celei de-a şasea duble, unul dintre dispozitivele pirotehnice a explodat mai devreme decît ar fi trebuit, moment în care părul lui Michael Jackson a luat foc. Cîntăreţul nu a realizat în primele momente ce se petrecea şi a continuat să danseze, după care a coborît scările pentru a dansa cu fraţii săi din trupa Jackson 5. Pentru calmarea durerilor provocate de arsurile de gradul doi şi trei pe care Michael Jackson le-a suferit la nivelul scalpului şi al corpului şi, ulterior, pentru a suporta mai uşor multiplele intervenţii chirurgicale prin care s-a încercat remedierea porţiunilor afectate din zona capului (scalp şi faţă), starului pop i s-au prescris o serie de medicamente sedative. Din acel moment, Michael Jackson a dezvoltat o dependenţă de medicamente cu efect calmant şi, totodată, o obsesie pentru chirurgia plastică.

Michael Jackson, imaginea Pepsi în anii \'80, a fost şi înger, şi demon pentru celebrul brand de răcoritoare, de la anii de glorie de după “Thriller”, la scandalul acuzelor de pedofilie, care a adus prejudicii şi companiei, nu doar megastarului. Cariera sa de protagonist al spoturilor publicitare a început mult înaintea semnării celebrului contract cu Pepsi. La doar 12 ani, în anii \'70, copilul cu un talent ieşit din comun a jucat într-o reclamă pentru cerealele Alpha Bits. În noiembrie 1983, la un an după lansarea albumului “Thriller”, Michael Jackson a semnat cu PepsiCo un parteneriat în valoare de cinci milioane de dolari, care, la momentul respectiv, bătea toate recordurile contractelor încheiate vreodată de o celebritate şi un brand. În 1984, Pepsi a avut vînzări de 7,7 miliarde de dolari şi şi-a mărit cota de piaţă, în timp ce principalul concurent, Coca-Cola, a suferit o scădere pe ambele planuri, conform rapoartelor financiare ale vremii.

Despre Pepsi se poate spune că a rămas constant în materie de asocieri ale brandului cu vedete. Pe aceeaşi listă cu Michael Jackson se află nume ca Lionel Richie, Madonna, Beyoncé şi Britney Spears, nume a căror popularitate este pe măsura riscurilor de a ridica sau a trage în jos un brand.



12