DIN NOU PE DRUMURI Considerând că nu au fost suficiente drumurile şi cozile la care au stat constănţenii pentru obţinerea documentelor necesare completării dosarelor pentru ajutoarele de încălzire, Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice a venit, la mijlocul acestei luni, cu noi reglementări. Realizând că agenţiile fiscale nu pot elibera adeverinţe cu veniturile obţinute din ultima lună, ci doar cu veniturile realizate cu un an în urmă, care nu au nicio valoare, reprezentanţii Ministerului Muncii au încercat să dreagă prostia pe care au făcut-o şi au transmis Primăriei Constanţa că trebuie să ia în calcul doar adeverinţele de venit estimat pentru anul în curs. În acelaşi manual de instrucţiuni de aplicare a unor prevederi din normele metodologice de aplicare a prevederilor OUG 70/2011 cu modificările şi completările ulterioare, trimis Primăriei Constanţa, fără ştampilă şi fără semnătură, de către ministerul condus de Mariana Câmpeanu, se spune că lipsa vizei de reşedinţă anulează orice drept de acordare a ajutorului de încălzire. În baza acestor noi reglementări, constănţenii vor fi din nou puşi pe drumuri. Vorbim de ceva mai mult de 40.000 de constănţeni care nu au pe buletine adresele unde au solicitat ajutorul de încălzire şi care se vor buluci cu siguranţă la Evidenţa Populaţiei, pentru a obţine documentele.
NOI ACTE „În conformitate cu ultimele precizări făcute de Ministerul Muncii, pentru a putea beneficia de ajutor de încălzire, este obligatoriu ca toate persoanele menţionate în formularul de cerere să aibă înscrisă în actele de identitate (buletine sau cărţi de identitate) adresa la care solicită ajutorul pentru încălzire. Este vorba despre viza de reşedinţă pe care trebuie să o obţină de la Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor, situat la City Park Mall. Imediat după obţinerea vizei de reşedinţă, trebuie să se prezinte la sediul Primăriei unde au depus cererea cu o copie după actele de identitate (faţă-verso) ale tuturor persoanelor menţionate în cerere, din care să reiasă reşedinţa, la adresa specificată în cerere, pentru care se solicită ajutorul de încălzire”, a declarat directorul executiv al Direcţiei de Organizare şi Informatizare din cadrul Primăriei Constanţa, Adriana Stamat. Aceasta a mai spus că solicitarea este valabilă şi pentru cei care au depus deja dosarele de ajutor de încălzire pentru luna noiembrie, indiferent de modalitatea de încălzire (energie termică, electrică, gaze naturale sau lemne), care TREBUIE să aducă în completare aceste acte la dosarele existente (nu trebuie să depună alte dosare). Reprezentanţii Primăriei Constanţa mai spun că cei care nu vor veni să-şi completeze dosarele cu aceste acte vor beneficia doar de ajutorul de 25% oferit de Primăria Constanţa, chiar dacă se încadrează în prevederile ordonanţei. Precizăm că toate condiţiile şi solicitările în plus faţă de iarna trecută vin de la Ministerul Muncii şi NU din partea primarului Radu Mazăre sau a Consiliului Local. Pe site-ul cotidianului „Telegraf“ găsiţi toate datele privind documentele necesare pentru obţinerea vizei de reşedinţă, precum şi programul Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor.
Documentele necesare obţinerii vizei de reşedinţă
Actele se prezintă în ORIGINAL - nu se acceptă copii legalizate.
- cererea pentru înscrierea în actul de identitate a menţiunii privind stabilirea reşedinţei (Anexa 19 - o singură foaie A4, faţă-verso; se va completa de către solicitant cu majuscule şi se va semna în faţa lucrătorului de la ghişeu);
- actul de identitate al solicitantului;
- documentul cu care se face dovada adresei de reşedinţă (original şi copie)
Dacă solicitantul nu este titularul spaţiului de locuit, este necesară prezenţa găzduitorului, care va prezenta actul de proprietate. Dacă găzduitorul nu se poate prezenta la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor, declaraţia de primire în spaţiu poate fi consemnată la notarul public, la misiunea diplomatică sau la oficiul consular al României din străinătate sau în prezenţa poliţistului de ordine publică;
- timbru fiscal în valoare de 5 lei (RON).
După caz: certificatele de naştere ale copiilor sub 14 ani aflaţi în îngrijirea solicitantului şi care locuiesc împreună cu acesta (original şi copie).
PROGRAM SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR LOCAL DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR:
PRIMIRI ACTE
LUNI 08.30-14.30
MARŢI 08.30-14.30
MIERCURI 08.30-14.30
JOI 12.30-18.30
VINERI 08.30-14.30
RESTITUIRI
LUNI 14.30-17.00
MARŢI 14.30-17.00
MIERCURI 14.30-17.00
JOI 10.00-12.30
VINERI 14.30-17.00