Serviciile publice din Chicago, cum ar fi cele de salubrizare, biblioteci şi centre pentru sănătate, au fost închise timp de o zi, din trei planificate, măsură prin care, alături de concedii neplătite, autorităţile speră să acopere o parte a deficitului bugetar. Deficitul bugetar este de 300 de milioane de dolari, iar totalul pe care autorităţile speră să îl acopere prin acordarea de zile libere neplătite şi de concedii fără plată unor funcţionari publici este de 34 de milioane de dolari. În ziua în care serviciile publice au fost închise, autorităţile speră să economisească 8,3 milioane de dolari. Primarul din Chicago, Richard Daley, a mulţumit acestor funcţionari, săptămîna trecută, pentru ”sacrificiul” lor. ”Fiecare dolar economisit prin aceste măsuri ne ajută să salvăm locuri de muncă, iar pe termen lung, să menţinem serviciile pentru locuitorii oraşului. Acest plan cere mai ales angajaţilor civili să accepte să nu fie plătiţi şi să facă, astfel, parte din soluţia pentru bugetul nostru de criză”, a adăugat primarul. Celelalte două zile libere neplătite au fost deja planificate, la 27 noiembrie, cînd se sărbătoreşte Thanksgiving şi la 24 decembrie, în Ajunul Crăciunului. Şi angajaţilor li s-a cerut să îşi ia zile libere neplătite şi concedii neplătite.
Chicago este doar unul dintre oraşele şi statele din SUA care au introdus asemenea măsuri. În California, care are un deficit bugetar de 24,3 miliarde de dolari şi a fost declarată în stare de urgenţă fiscală, serviciile publice au primit ordinul de a fi închise timp de trei zile în fiecare lună. De asemenea, Michigan a anunţat că nu va plăti angajaţii din sectorul public, timp de şase zile, pînă la sfîrştul lui septembrie, pentru a economisi astfel 22 de milioane de dolari.