Ziua cea mare pentru CFR!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Decizii concrete? Discuţii nesfârşite?

Ziua cea mare pentru CFR!

Social 23 August 2010 / 00:00 665 accesări

Astăzi este ziua cea mare pentru ceferişti! După ce, săptămâna trecută, au protestat sub geamul lui Berceanu, care a refuzat să-i primească la discuţii, sindicaliştii CFR vor avea astăzi onoarea de a se întâlni cu însuşi ministrul Transporturilor în carne şi oase, la sediul instituţiei, el cerând răgaz de trei zile (de vineri până luni) pentru a analiza programele de reducere a cheltuielilor şi de creştere a veniturilor prezentate de companiile feroviare. \"Din păcate, unii sunt interesaţi numai de cheltuieli, şi dacă se poate, cheltuielile să le punem la salarii fără să mai reparăm calea ferată, vagoanele şi locomotivele. Nu putem accepta o astfel de variantă\", a declarat Berceanu.

Nu putem spune că, la nivel declarativ, ministrul nu ar avea dreptate, însă problema este mai complexă de atât. Amintim că, încă de la începutul lunii august, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a emis o circulară prin care anunţa un program drastic de disponibilizări, peste 12.800 de angajaţi din sectorul feroviar urmând să dispară din scheme până la sfârşitul lunii septembrie. În urma reacţiilor sindicaliştilor (amintim că aproximativ 1.000 de sindicalişti de la Federaţia Mişcare-Comercial au protestat miercurea trecută în faţa sediului Ministerului Transporturilor, nemulţumiţi de restructurarea angajaţilor CFR – n.r.), MTI şi-a ponderat declaraţiile şi a acceptat o etapă intermediară, de discuţii şi propuneri pentru revizuirea bugetară. Ministerul a anunţat, joia trecută, că societăţile feroviare de stat vor finaliza, în perioada 16-20 august, un program de propuneri pentru eficientizarea activităţii, prin scăderea cheltuielilor, care vor fi prezentate ministrului Transporturilor şi ulterior negociate cu sindicatele.

ŞOMAJUL TEHNIC COSTĂ MAI MULT DECÂT MUNCA. Pe de altă parte, directorul general al CFR Călători, Liviu Pescăraşu, a declarat că toţi cei aproximativ 15.000 de angajaţi ai companiei au intrat în şomaj tehnic din 16 august, prin rotaţie, până la sfârşitul anului, astfel că fiecare salariat nu va veni la muncă timp de două luni. \"Am discutat cu reprezentanţii sindicatelor feroviarilor pe programul stabilit, explicându-le că decizia de trecere în şomaj tehnic a angajaţilor s-a luat din cauza faptului că la CFR Călători a scăzut activitatea şi s-au redus încasările cu 15-20%\", a declarat Pescăraşu, adăugând \"activitatea a scăzut şi la încasări şi la circulaţie. Trenurile care odată circulau cu 15 vagoane acum au cinci-opt vagoane. Totodată, sezonul estival se încheie şi există o reducere a activităţii\". Preşedintele Alianţei Federaţiilor Naţionale CFR, Ion Molea, susţine însă că, prin trimiterea în şomaj tehnic a unor categorii de personal din CFR Călători, fondul de salarii va creşte cu 150% din cauza orelor suplimentare pe care salariaţii rămaşi le vor efectua. \"Am fost la directorul general de la CFR Călători şi i-am pus pe masă documente din care reiese clar că prin aplicarea măsurii de şomaj tehnic în anumite funcţii, în special la siguranţa circulaţiei, fondul de salarii va creşte cu 150%, prin orele suplimentare efectuate de cei care rămân la muncă\", a spus Molea.

LA CONSTANŢA. „În cazul Constanţei însă, unde este una dintre cele mai mici regionale din ţară, dacă mai şi restructurează… Sunt aproape 880 de angajaţi cu totul. Sigur că ideea ar fi ca disponibilizările să se petreacă în zona administrativă… Încă nu avem cifre şi, înainte de a acţiona, vrem să vedem, concret, despre câţi anume şi ce categorii de angajaţi este vorba”, a declarat liderul Uniunii Sindicale „Feroviarul” din Constanţa, Vasile Anghel.



12