Ziua Europeană 112

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Ziua Europeană 112

Justiție 12 Februarie 2010 / 00:00 288 accesări

În UE a avut loc, ieri, a doua ediţie a Zilei Europene 112. Numărul de telefon 112 este comun tuturor celor 27 de state membre ale UE şi se foloseşte pentru apelarea gratuită a serviciului de urgenţă. Numărul de urgenţă 112 a fost lansat în 1991, iar în anul 2009, Comisia Europeană (CE) a decis ca 11 februarie să fie Ziua Europeană 112. CE le cere tărilor din UE să demareze cât mai multe campanii de informare despre numărul european unic de urgenţă 112. CE a anunţat că statele membre UE ar trebui să sporească eforturile de informare despre numărul de urgenţă, deoarece numai un sfert dintre cetăţeni ştiu că pot suna la acest număr pentru a chema poliţia, pompierii sau ambulanţa. Comisarul european pentru agenda digitală, Neelie Kroes, a declarat că un număr european unic de urgenţă poate fi util numai dacă este cunoscut. Numărul european 112, este numărul de urgenţă la care se poate suna gratuit de pe telefoanele fixe sau mobile, pretutindeni în UE. Din luna iulie a anului trecut cetăţenii care folosesc telefoanele mobile în roaming primesc un mesaj cu informaţii despre acest număr, însă mai mulţi cetăţeni au susţinut că întâmpină probleme de limbă atunci când sună la 112 din străinătate. România se numără printre ţările din UE care au decis ca 112 să devină numărul naţional de urgenţă. Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), Marcel Opriş a declarat că în anul 2009 numărul apelurilor false la serviciul unic 112 a scăzut cu aproape 50%. Marcel Opriş a mai declarat că în anul 2005, din 100 de apeluri doar trei erau reale, faţă de anul 2009 când din 100 de apeluri, 24 erau reale. Pe parcursul anului 2009 au fost înregistrate aproximativ 24 de milioane de solicitări, dintre care 17 milioane au fost apeluri abuzive. Directorul STS a men’ionat că dintre cele 17 milioane de apeluri abuzive, 31% au fost apeluri injurioase, 43% apeluri silenţioase, adică date din greşeală, 20 % apeluri diverse, la care solicitantul a apelat şi a închis imediat, în timp ce 6 procente au fost apeluri date de oameni care doreau să rezolve orice altă problemă, adică se foloseau de numărul 112 în lipsa altor instituţii care i-ar fi putut ajuta. În perioada 20 martie- 20 iunie 2009, STS a iniţiat o campanie prin care clienţii operatorilor de telefonie mobilă deţinători de cartele preplătite care iniţiază apeluri abuzive către serviciul de apeluri urgenţă 112 primesc SMS-uri de avertisment pe terminal. În urma acestei campanii apeluri false au scăzut cu cinci puncte procentuale la sfârşitul lunii mai. Sistemul Serviciului de urgenţă la care lucrează aproximativ 700 de persoane, permite receptarea unui număr de 1.200 de apeluri simultan, dintre care aprox. 100 de apeluri sunt prelucrate instantaneu.

Taguri articol


12