21 februarie a fost proclamată, la Conferința Generală UNESCO din 17 noiembrie 1999, drept Zi Internaţională a Limbii Materne, cu scopul de a promova recunoaşterea şi utilizarea limbilor materne în lume, în special a limbilor grupurilor minoritare.
Deoarece, anul acesta, 21 februarie coincide cu o zi de duminică, Casa Corpului Didactic Constanţa a sărbătorit în avans această zi, organizând vineri, 19 februarie, un seminar cu titulatura „Educaţie de calitate prin abordare multilingvistică”.
La eveniment au luat parte reprezentanţi ai comunităților armene, evreiești, ruse, elene și turco-tătare, care au vorbit despre importanţa păstrării limbii materne, dar şi cadre didactice din învățâmântul preuniversitar.
În partea a doua a manifestării, profesorul univ. dr. Sorin Cristea a lansat „Dicţionarul enciclopedic de pedagogie”, prin care, conform organizatorilor, „se subliniază specificul tuturor conceptelor definite şi analizate din perspectiva paradigmei curriculumului afirmate istoric în societatea postmodernă informaţională, bazată pe cunoaştere”.
Ca o concluzie a evenimentului dedicat Zilei Internaționale a Limbii Materne, coordonatorul activității, metodist Narciz Amza, a precizat: „Dobrogea este un model de interculturalitate, mozaic etnic, model de convieţuire fără prejudecăţi a minorităţilor cu populaţia majoritară”.
Conform organizatorilor, cercetările arată că în cazul elevilor vorbitori de două sau mai multe limbi există o serie de avantaje ce țin de dezvoltarea cognitivă, motiv pentru care trebuie încurajat și susținut bilingvismul. Creşterea capacităţii creierului, flexibilitatea în gândire, o mai bună înţelegere a structurilor gramaticale sunt numai o parte dintre avantajele care susțin importanța predării limbii materne.