Ziua Portului Constanţa la Novi Sad

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Ziua Portului Constanţa la Novi Sad

Justiție 23 Septembrie 2011 / 00:00 601 accesări

EVENIMENT Ieri, în cadrul Congresului Center Master de la Novi Sad din Serbia s-a desfăşurat cea de-a cincea ediţie a „Zilei Portului Constanţa”. Deşi este pentru prima dată la Novi Sad, evenimentul a devenit tradiţional în regiune, fiind un prilej pentru portul Constanţa şi de a-şi prezenta oportunităţile şi de a identifica cele mai potrivite căi de colaborare cu firmele sârbe. Reprezentanţii Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” SA (CN APM) Constanţa au declarat că interesul pentru „Ziua Portului Constanţa” a fost demonstrat de numărul mare de oameni de afaceri prezenţi la eveniment, peste 150 din Serbia, dar şi numeroşi reprezentanţi ai companiilor din Bosnia, Croaţia, Austria, Ungaria, Olanda şi Elveţia. „Strategia noastră se bazează pe dezvoltarea continuă a investiţiilor în portul Constanţa, pentru îmbunătăţirea performanţelor portului, astfel încât să răspundem favorabil nevoilor partenerilor noştri cu care colaborăm permanent pentru a obţine un parteneriat benefic pentru ambele părţi. Sunt convins că acest eveniment constituie un sprijin deosebit de important pentru ca partenerii noştri sârbi, şi nu numai, să cunoască potenţialul portului Constanţa, să îşi crească cifra de afaceri, folosind avantajele acestuia”, a declarat directorul general al CN APM Constanţa, Aurelian Popa.

DEZVOLTARE La întâlnirea cu delegaţia română au participat reprezentanţi ai porturilor Novi Sad, Pancevo şi Belgrad din Serbia, Brcko din Bosnia, Vukovar şi Osijek din Croaţia, Baja din Ungaria. Traficul de mărfuri prin portul Constanţa, între România şi Serbia, a înregistrat creşteri semnificative din 2007 până acum, la fel şi numărul firmelor din Serbia prezente în portul Constanţa. Traficul de cereale se află, în ultimii ani, pe un trend ascendent, existând însă potenţial pentru dezvoltarea segmentului privind minereurile sau produsele petroliere. În relaţiile economice cu Serbia, unul dintre cele mai mari avantaje ale portului Constanţa îl constituie faptul că este atât port maritim cât şi port fluvial. Două linii regulate leagă săptămânal portul Constanţa de Belgrad, Budapesta şi Pancevo. Aceste linii au posibilitatea unor conexiuni cu alte 20 de linii regulate care ajung în portul Constanţa, iar de aici, mai departe către porturi din China, Egipt, Turcia, Israel, Coreea de Sud, Ucraina, Spania, Rusia, India, Grecia, Georgia şi altele.



12