În fiecare an, pe 27 septembrie, se serbează Ziua Mondială a Turismului. Pentru acest an, Organizaţia Mondială a Turismului a ales ca motto pentru această zi „Turismul creează legături între culturi diferite”, cu scopul de a sprijini şi promova turismul mondial ca formă de cunoaştere între statele lumii. „Din păcate, pentru România, evenimentul internaţional este doar un prilej de reînnoire a frustrărilor pentru români, care văd că oriunde în altă ţară turismul este atât o prioritate naţională, cât şi o sursă imensă de fonduri pentru buget”, se arată într-un comunicat emis de Biroul de presă al PSD. Potrivit reprezentanţilor partidului de opoziţie, în România turismul a fost transformat în „mascaradă şi triumfalism nejustificat pentru ministerul de profil şi iubita conducătoare Elena Udrea”. „Aflăm din presa de partid a PDL că Udrea vorbeşte despre cultură şi valenţele acesteia în dezvoltarea turismului ca un adevărat promotor al valorilor naţionale. Din nefericire însă, singurele valori pe care doamna de la Turism le poate promova cu succes sunt acelea ale turismului electoral, ale pomenilor pentru voturi şi ale genţilor de mii de euro pe care le afişează în Guvern şi Parlament”, se mai arată în comunicat. Potrivit pesediştilor, Ziua Mondială a Turismului în România s-a manifestat ca Zi a inexistenţei turismului românesc. „Pentru a face turism este nevoie de îndeplinirea a două condiţii de bază: servicii la standarde ridicate şi turişti. Nouă ne lipsesc ambele. Tot ceea ce avem în acest moment sunt doar vorbele Elenei Udrea, aruncate peste o ţară frumoasă şi bogată, dar sărăcită şi aruncată în uitare de un Guvern de dreapta corupt, incompetent şi interesat exclusiv de atingerea scopurilor oculte ale clientelei de partid a PDL”, mai spun reprezentanţii PSD. Ei au adăugat că, prin ministrul Elena Udrea, PDL a pompat sume uriaşe în promovarea de faţadă a turismului, în realitate toţi banii fiind direcţionaţi către clientela de partid. Potrivit unei statistici, în 2008, deşi erau investite în promovarea turismului doar 30 de milioane de lei, au fost ocupate de turişti 35% din totalul locurilor de cazare din România. În 2009, când guvernarea portocalie a cheltuit 370 de milioane de lei pentru promovarea destinaţiilor turistice, gradul de ocupare a scăzut la 28%. Scăderea a continuat şi în 2010, ajungând la 25%, la 216 milioane de lei alocate Turismului. Nici în 2011 situaţia nu s-a îndreptat, cele 256 de milioane de lei aducând un grad de ocupare de doar 22%.